275,-
Participate in the event

Skyene – Trilogien om vikarlæreren Kristian Hertervig – NonStopfestivalen

SKYENE er første del av triologien i fortellinga om den post-traumatiserte vikarlæreren Kristian Hertervig, som får jobb på en barneskole.

Å være lærer er litt som å være stand-up-komiker, psykolog, barneoppdrager og radiovert på samme tid. Samtidig skal læreren oppfylle kravene i et samfunnssystem, og prøve å møte alle man i den rollen betyr noe for.

Vi blir kjent med en ung mann som får jobb i barneskolen. Der blir han kjent med et tverrsnitt av samfunnet og utfordringene i norsk skole, men utsettes også for den navnløse kjærligheten fra barna han blir kjent med og glad i.

I denne trilogien, som muligens er et av hans mest ambisiøse prosjekter i karrieren så langt, kombinerer Fredrik Høyer ideer fra sitt kunsteriske virke, både som scenekunstner, romanforfatter, musiker og slam-poet. Resultatet er en vakker og nær fortelling som ligger et sted mellom teater, live hørespill og musikk.

Verket er work-in-progress og produseres av Fredrik Høyer og Vega Scene i samarbeid med Henie Onstad Kunstsenter og Aschehoug. Under festivalen gjør Fredrik Høyer de tre delene på tre forskjellige steder, hver i en egen stedsspesifikk versjon.

Del 1: SKYENE, som er et sted mellom performativt hørespill og ambient musikkopus, fremføres på Moss bibliotek.

Billetter koster kr 275,- klikk på den grønne knappen til venstre for å kjøpe billett.

Kjøp billet til del 2: DET LÆRTE her.

Kjøp billett til del 3: HELTENS REISE her.

NB! Begrenset antall plasser! Vær tidlig ute om du vil
sikre deg plass på alle tre forestillingene.

Nonstop Internasjonale Teaterfestival 18.–22. september

Nonstop Teaterfestival er fem dager i Moss fylt med teater i all sin herlige bredde. Bli med og bruk hele sanseapparatet når både nasjonale og internasjonale artister i verdensklasse inntar byens scener. Skal du på flere arrangementer, kan det lønne seg å kjøpe festivalpass.

Se hele programmet her

Kreditering:

Tekst og musikk: Fredrik Høyer
Regi: Katinka Rydin Berge & Fredrik Høyer
Foto: Lina Hindrum

Produsert av Vega Scene i samarbeid med Fredrik Høyer, Henie Onstad Kunstsenter og Aschehoug.