Zoom-in LIVE: Filmvisning og pizzaservering

Vi fortsetter serien vår med onsdags-filmvisninger på storskjerm.

Først vises filmen i sin helhet før to bibliotekansatte leder an en samtale om filmen. Dere i publikum kan selvsagt komme med egne innspill!

Det gjøres opptak av samtalene som senere blir episoder av flaggskip-podcasten Zoom-In. Tidligere har vi hatt stor suksess med kvelder viet henholdsvis The Holy Mountain (ep. 6), Mean Streets (ep. 7), Sult 2020 (ep. 10) og Insomnia (ep. 12).
Filmstart er kl. 17.00. Det vil bestilles pizza som står tilgjengelig fra ca. 16.30 – så slipper du å nyte kultur på tom mage.

Det er satt opp tre datoer i høst (se under). Innholdsreferatene er helt eller delvis hentet fra filmrommet.no:

11. september
Sommarnattens leende (Sverige 1955)
Ingmar Bergmans romantiske komedie fokuserer på en gruppe par, ekspar og blivende par i løpet av en midtsommerhelg i året 1900. Filmen var til inspirasjon for både scenemusikalen «A little night music» av Stephen Sondheim og Woody Allens «A midsummer night’s sex comedy».

2. oktober
At dere tør! (Norge 1980)
Filmen tar utgangspunkt i en faktisk hendelse som skjedde i Oslo sommeren 1975. To 16 år gamle gutter har stjålet en bil og blir oppdaget av politiet. Etter en dramatisk biljakt som går gjennom hele byen, forsøker guttene å stikke av til fots…

20. november
Watership down (Storbritannia 1978)
Menneskets misbruk av naturen har ført en gruppe villkaniner på flukt, og underveis må de takle en rekke utfordringer. En gruppe kaniner setter på flukt fra hjemstedet for å finne et bedre sted. Kommer de noen gang til å nå sitt nye hjem i Watership?